Wat kan online bestellen betekenen voor jouw restaurant?

Het is geen verrassing meer, maar online bestellen is en blijft populair. Dit geldt niet alleen voor online winkels, ook bezorg- en afhaaldiensten zijn razend populair. Het was natuurlijk al een populair gegeven, maar sinds 2019 is online eten bestellen door het ontstaan van mobiele apps alleen nog maar meer gegroeid. En de coronacrisis heeft hier alleen maar aan bijgedragen. 

Met de ontwikkeling en toename van online tools zoals apps maken consumenten graag gebruik van deze oplossingen, die allemaal faciliteren om het leven gemakkelijker te maken. Ook in restaurants is het 'zelf bestellen' niet meer weg te denken. Zelfs de grootste sceptici implementeren tegenwoordig een andere eetervaring in hun ondernemingen door middel van online besteloplossingen, met het doel om gasten beter en meer van dienst te zijn.

''Maar de horeca draait toch om het contact met de mensen?''. Deze uitspraak horen wij regelmatig voorbij komen. Hieronder wat cijfers om de komst én toekomst van het online bestellen nog even uit te leggen:

 

1. Digitale bestellingen en bezorgingen zijn sinds 2014 300% sneller gegroeid dan normale restaurantbezoeken.  

2. Tussen 2020 en 2021 groeide de jaaromzet van de internationale bezorgsector van €6,5 miljard naar €118 miljard. De verwachting is dat dit in 2025 rond de €179 miljard zal zijn. 

3. Mobiele bestellingen zijn gemiddeld 14% van de totale omzet van een restaurant.

4. Ook gasten zijn enthousiast over het zelf-bestellen in een restaurant. Volgens onderzoek van Appetize wil 77% van de gasten na de coronacrisis doorgaan met contactloze betalingen. 

5. 31% van de consumenten geeft aan tenminste twee keer per week gebruik te maken van bezorgdiensten. 

6. Wanneer consumenten online bestellen, geeft minimaal 34% meer dan €45 uit per bestelling. 

7. 70% van de consumenten geeft aan dat ze liever direct bij een restaurant hun bestelling plaatsen dan bij de externe bezorgdienst. 

8. 59% van door millennials gekochte maaltijden bestaat uit afhalen of bezorgen

9. 45% van de consumenten geeft aan dat het aanbieden van mobiele bezorg- of loyaltyprogramma's hen zou aanmoedigen om de online bezorgdienst van een restaurant vaker te gebruiken. 

10. Klanten die direct bij een restaurant bestellen, bezoeken datzelfde restaurant 67% vaker dan mensen die er nooit bestellen. 

 

Wat is dus de waarde van het hebben van een bestelsysteem?

Wanneer klanten niet bij jouw restaurant kunnen bestellen zullen ze ergens anders gaan kijken. Het probleem is echter vaak dat externe bezorgpartijen hoge commissiepercentages vragen voor het gebruik maken van hun diensten, en vooral voor kleinere ondernemers is dit lastig. Je wil namelijk ook niet buiten de boot vallen en helemaal niets online kunnen aanbieden. 

Geïntegreerde oplossingen kunnen hier een uitkomst bij bieden. Zo biedt De Kassaman's QR software de optie om ook klanten vanuit huis bij jou te laten bestellen, zonder commissies. Hierdoor kan je winstmarge substantieel omhoog gaan. Omdat klanten via jouw eigen website kunnen bestellen zul je ook meer controle hebben over de kwaliteit en snelheid waarop je levert, waardoor de waardering van je onderneming er ook op vooruit kan gaan. 

Kortom: externe bestelapps bieden zeker voordelen, maar geïntegreerde besteloplossingen geven jou als ondernemer meer autonomie, minder kosten en een betere grip op controle en kwaliteit.

Vraag vrijblijvend meer informatie aan over De Kassaman QR Bestelsoftware via info@dekassaman.nl

Vorige
Vorige

Hoe creëer je de beste ervaring voor jouw gasten?

Volgende
Volgende

Hoe start je een bezorg- en afhaalservice?